Eerste dag Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Fons - WaarBenJij.nu Eerste dag Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Fons - WaarBenJij.nu

Eerste dag Peru

Door: Fons met instemming Harry

Blijf op de hoogte en volg Fons

31 Januari 2014 | Peru, Cuzco

Daar gaat hij dan. De reis ging voortreffelijk. Harry en ik zijn in goede gezondheid in Peru aangekomen. Maar wat een onderneming! Drie vluchten, in Lima in- en uitchecken (we hadden 5 uur de tijd) en nog even de geur van deze enorme stad van 9 miljoen inwoners te ruiken. De intercontinentale vlucht van Madrid naar Lima was in de nacht. We konden redelijk slapen. Ik lag veilig geborgen tussen Harry en en Peruaanse non. Ook niet vergeten, hebben Harry en ik (wel moe) elkaar ook heerlijk op de korrel genomen en veel gelachen. Maar misschien was dat van de zenuwen.
Het weerzien van Harry met zijn vrouw was na 14 maanden liefdevol. Ik merkte, dat ze het heel spannend vonden. Misschien even wennen, maar daarna konden ze elkaar niet meer los laten.
Ik werd heel hartelijk welkom ontvangen door Jenny en haar zoon Aldo. Aldo studeert voor arts in Bolivia. Hij is met zijn laatste jaar bezig en wil doorstuderen voor neuroloog. Wij hebben afgesproken, dat hij mij Spaans en ik hem Engels leer.
De dag van aankomst hebben we rustig aan gedaan. Alleen een wandeling naar het dichtbij gelegen Plaza de Armas. Een prachtig plein met imposante gebouwen en een duidelijk koloniale uitstraling. Gegeten in een gezellig restaurantje met bijzondere dranken en gerechten. Daarna vroeg naar bed. Wat heet vroeg; 10 uur plaatselijke tijd, maar naar Nederlandse begrippen 4 uur 's-nachts.
Na deze jaloersmakende berichten nu de dingen, waar ik tegen aan gelopen ben. Nee nog geen ruzie gehad met Harry, hoewel het blijft wennen om met ze drieën in Cuzco te lopen.
Nee, het is van een andere orde. Ik merk, dat zo'n reis niet bevorderlijk is voor de concentratie. Ik werd constant afgeleid omdat er zo veel te zien is. Maar je moet ook steeds met je gedachte er bij zijn. Heb ik alles? Op het vliegveld van Cuzco dus niet. Ik had een plastic met boek en mapje met belangrijke gegevens onder mijn stoel laten liggen. Wie schetst mijn verbazing een berichtje van de luchtvaartmij in mijn e-mailbox te vinden, dat mijn spullen op het vliegveld liggen. Die gaan Harry en ik straks met de taxi ophalen (voor 3 euro!) en daar in de buurt een vriend bezoeken. Wordt vervolgd. Fons

  • 31 Januari 2014 - 10:07

    Herman:

    De vliegreis klinkt al als een geslaagd avontuur. En dan wandelen in een andere cultuur en eten. Genieten van de indrukken. Bijzonder dat je je spullen terug hebt gekregen, dat verwacht je denk ik niet. Top dat soort ervaringen. Mooie reis verder gewenst.

  • 02 Februari 2014 - 09:56

    Je Jongste Dochter:

    Lieve pap,

    WAUW! Ik ben zo langzaam aan ook benieuwd naar foto's van al dat moois. Maar dat volgt vast en zeker. Hier schijnt een prachtige winterzonnetje. Af en toe, tijdens de hectische werkweek denk ik aan mijn stoere pappa die daar vele vlieguren van mij is. Benieuwd naar je volgende verslag! Liefs Laura

  • 03 Februari 2014 - 20:16

    Henriette:

    hoi Fons (en ook harrie al ken ik je niet), Klinkt heel goed, rustig aan maar daar en geniet voor tien. Wij passen wel op Anneke. Lieve groet, Henriette

  • 03 Februari 2014 - 21:01

    Wim:

    Wat een geweldig thuisfront heb jij toch, beste man. Geniet maar lekker en ook ik zie uit naar de foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Cuzco

later

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2014

Titicacameer

06 Februari 2014

Foto,s

01 Februari 2014

1 februari

31 Januari 2014

Eerste dag Peru

27 Januari 2014

Voorbereiding
Fons

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 2793

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 18 Februari 2014

Cuzco

Landen bezocht: