Voorbereiding - Reisverslag uit Diepenveen, Nederland van Fons - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Diepenveen, Nederland van Fons - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

27 Januari 2014 | Nederland, Diepenveen

Beste, lieve allemaal,
Het is in de middag op de dag vóór vertrek. Vanmorgen ben ik bij de osteopaat geweest om de spanning uit buik en billen te masseren. Dat is gelukt. Ik denk ook zonder osteopaat, omdat de stapel met stress dingen, die ik wilde afhandelen, is weggewerkt. Langzaam begint het besef door te dringen, dat de periode van regelen voorbij is. Ik hoef alleen nog maar de koffer te pakken en mij verheugen op de reis en aankomst in Cuzco.
Wat laat heb ik vanmorgen ook nog een gesprek met mijn huisarts gehad. Hij was zeer geïnteresseerd in mijn reis. Dertig jaar geleden had hij met de rugzak Zuid Amerika verkend en was onder de indruk van Cuzco en Machu Pichu. Hij vertelde mij vrolijk, hoe hij 10 weken met diarree had rondgetrokken en 20 kg was afgevallen. Ik heb uitgebreid reisadvies gekregen over verschillende vaccinaties, waaronder hepatitis A en hoogteziekte. Dat laatste is geen overbodige luxe. Cuzco ligt op 3200m hoogte. Ik krijg tabletten mee en wanneer de hoofdpijn en benauwdheid te erg wordt, moet ik afdalen naar 2500m. Het zal zo'n vaart niet lopen. Harry (mijn maatje, zie foto) en ik doen het gewoon de eerste dagen wat rustig aan.
Harry zo even aan de lijn gehad met laatste tips. Hij was bezig met de telefoonnummers van de meldlijn voor de achterblijvers. Langzaam doch met gestage voortgang realiseer ik mij, wat ik in mijn kwajongensachtige onschuld ben begonnen. Harry en ik hebben afgesproken, dat wij elkaar aanspreken op ons gedrag en duidelijk onze behoeftes kenbaar maken. Concreet kan het inhouden, dat Harry en zijn Peruaanse vrouw Jenny graag eens een paar dagen samen weg willen. Dan kan ik bijv. een meerdaagse trail in de bergen gaan lopen(!). Of iets simpeler natuurlijk. Cuzco is een stad met veel bezienswaardigheden. Alleen daar kan ik al weken doorbrengen zonder uitgekeken te raken. Een uitdaging en ik heb er zin in.
Fons

  • 27 Januari 2014 - 16:07

    Herman:

    Even lekker naar de WC helpt ook wel eens spanning uit buik en billen verwijderen!!!
    Wat ga je een mooi avontuur tegemoet, lijkt me geweldig! Een hele fijne reis en een dikke knuffel me.

  • 27 Januari 2014 - 16:53

    Diana:

    Hé, wat goed om te horen. Tijd gaat snel! Ben jaloers op de mooie reis die je met Harry en z'n vrouw gaat maken. Leuk om het op deze manier te volgen. Héél veel plezier en veel inspiratie en mooie ervaringen toegewenst!! Ik was dit weekend wat grieperig maar heb daardoor het boek dat ik van jullie met kerstmis cadeau heb gekregen héérlijk uitgelezen (Pantserhart van Jo Nesbo), dus heb nog wel even aan je gedacht.... Goede reis en we houden contact! Liefs, Diana

  • 27 Januari 2014 - 19:00

    Laura:

    Hoi lieve pap, daar ga je dan! Spanning weg: check! Reispagina aangemaakt: check. Je liefste jongste dochter geknuffeld: check! Enne..... Als je bang bent voor buikgriep, diarree ed.... Gewoon goed glas cola drinken, doodt alles! Heel veel plezier pap! Vind je heel stoer!!!!! Hele goede reis! Liefs Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Diepenveen

Cuzco

later

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2014

Titicacameer

06 Februari 2014

Foto,s

01 Februari 2014

1 februari

31 Januari 2014

Eerste dag Peru

27 Januari 2014

Voorbereiding
Fons

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 2795

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 18 Februari 2014

Cuzco

Landen bezocht: